STRATEGICKÝ management představuje jistou konkurenční výhodu

Strategický management je považovaný jako souhrn veškerých aktivit zaměřujících se na formulování dlouhodobých záměrů firmy. Podle slovníku vojenství se jedná o činnost mimo dohled nepřítele. Jedná se o integrální součást celkového řízení podniku, která se stává významnou konkurenční výhodou.
Strategický management – jedná se o proces, v rámci kterého probíhá proces přípravy a realizace rozvojových záměrů, které mají dlouhodobější povahu. Jedná se o záměry, jenž mají pro podnik rozhodující význam a jejichž cílem je dosažení předem stanovených strategických cílů. Jedná se o systémově řízený proces, jehož důležitou podstatnou záležitostí je především pružná reakce na změny, obrana podniku před nebezpečnými hrozbami a využití všech možných a vhodných příležitostí pro budoucí časový horizont a budoucí rozvoj firmy.
vývoj podnikání
Podstata strategického managementu:
·         Strategický management ukazuje směr, kterým se podnik vyvíjí.
·         Pomocí něj lze vymezit strategické směry podniku.
·         Umožňuje podniku orientovat se na konkurenční prostředí.
Obsah strategického managementu:
·         Zaměřuje se na určení dlouhodobého záměru podniku, přijímání takových rozhodnutí, které povedou k naplňování podnikových cílů.
·         Spadá zde plánování, rozmisťování, organizování a řízení podnikových zdrojů, rovněž také jejich účelová spotřeba.
·         Soustředí se také na řízení vztahů mezi podnikem a okolím tak, aby z toho měl podnik určitý prospěch, ale aby nebyly narušeny vztahy s dodavateli, odběrateli nebo veřejností.
·         Snaží se nalézt soulad celého organizačního systému podniku.
·         Vyjadřuje postoj vůči konkurenci – jak, kdy, kde, komu a proč by měl podnik čelit.
podnikatel a plán
Výhody plynoucí ze strategického managementu:
·         definuje poslání podniku a určuje směr jeho vývoje,
·         považuje se za konkurenční výhodu,
·         standardizuje rutinní činnosti,
·         vymezuje hrozby a příležitosti podniku,
·         stanovuje základní cíle podniku a cestu, jak těchto cílů firma dosáhne,
·         upravuje a zpřesňuje vizi, poslání a cíle,
·         vytváří určité sociální jistoty podniku,
·         poskytuje informace o podnikání.

STRATEGICKÝ management představuje jistou konkurenční výhodu
Ohodnoťte příspěvek
336x280-erotickepradlo11-1429533360.jpg

About amos-ova.cz